baner-bomba JABŁKO SIEDLECKIE ... naturalnie - JABŁKO SIEDLECKIE ... naturalnie - Jabłka prosto z drzewa

                    BOMBA WITAMINOWA W PŁYNIE

 

498888574Czy zdajecie sobie sprawę, jakie bogactwo kryją nasze owoce a w szczegulności jabłka?
Najbardziej rozpoznawalną zaletą jabłek jest mała zawartość kalorii. W zestawieniu na przykład ze szklanką jogurtu owocowego, przeciętne jabłko nokautuje swojego mlecznego rywala w stosunku 94 kcal do 225 kcal.
Dzięki wysokiej zawartości pektyn, należących do frakcji błonnika pokarmowego rozpuszczalnego, stosunkowo szybko dają uczucie sytości, a dodatkowo obniżają stężenie cholesterolu i glukozy oraz pobudzają jelita do pracy, zapobiegając zaparciom. Jabłka zmniejszają również ryzyko zapadalności na raka jelita grubego i dobroczynnie wpływają na naszą odporność. 

 

JABŁKA

Jabłka to najczęściej uprawiane i najchętniej jadane owoce nie tylko w Polsce ale także na całym świecie. Owoce jabłoni różnych odmian wspomagają trawienie, zmniejszają obrzęki, a ocet jabłkowy produkowany z całych owoców wykorzystywany jest w leczeniu wrzodów i kłopotów z żołądkiem. Także wśród sympatyków kuracji wspomagających odchudzanie popularna jest dieta jabłkowa.

Owoce jabłoni dojrzewają od wczesnego lata do późnej jesieni. Odpowiednio przechowywane szczególnie w nowoczesnych chłodniach z kontrolowaną atmosferą zachowują walory smakowe i odżywcze nawet do późnego lata nastepnego roku czyli prawie przez dziesięć miesięcy od zerwania jabłek z drzewa. Jabłka dzięki takiemu przechowywaniu można jeść przez cały rok ku uciesze smakoszy tych owoców. Jabłka zachwycają bogactwem odmian (jest ich ponad 10 tysięcy) różniących się wielkością, kształtem, kolorem, smakiem, zapachem i zastosowaniem.

Twarde, słodkie i soczyste, nazywane jabłkami deserowymi, zwykle jada się na surowo. Rozgotowują się wolno, więc można je dodać do potrawy, w której powinny pozostać w postaci twardych kawałków. Do pieczenia, gotowania i na przetwory najlepsze są odmiany kwaśne, bo szybko się rozgotowują. Zastąpią ocet winny w barszczu czy kapuśniaku, podniosą smak jarzynki z buraków. Są też jabłka uniwersalne stołowe – jemy je na surowo, dodajemy do potraw, przetwarzamy.

Wszyscy naukowcy zajmujący się badaniami owoców twierdzą, że ojczyzną jabłoni są Chiny. Stamtąd dotarły do Europy. Jabłka jadali już mieszkańcy prasłowiańskiego Biskupina, a o powszechnym uprawianiu jabłoni w Polsce pisał Mikołaj Rej z Nagłowic.

Wspomaganie odchudzania

Jabłka stanowią doskonałe uzupełnienie wszelkich diet odchudzających przede wszystkim ze względu na to, że wpływają bardzo korzystnie na przemianę materii. Właściwość tę zawdzięczają obecności pektyn – węglowodanów zawartych w skórce i ogryzku w postaci błonnika, który pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości, ponadto wymiata z jelit niestrawione resztki, reguluje ich florę bakteryjną oraz zapobiega zaparciom. Miąższ owoców zawiera kwasy, głównie jabłkowy i cytrynowy, które również wpływają na pobudzenie trawienia, orzeźwienie i gaszenie pragnienia. Natomiast cukry – fruktoza i glukoza momentalnie dodają energii.

Naturalne źródło steroli roślinnych

Podwyższony poziom cholesterolu zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, aby go obniżyć lub nie dopuścić do niebezpiecznego wzrostu często wystarczy zadbać o odpowiednią dietę, która polega między innymi na wprowadzeniu do niej steroli roślinnych. Sterole, dzięki swoim właściwościom, zatrzymują przyswajanie niebezpiecznego cholesterolu i jego zaleganie w jelitach. Dzięki czemu niebezpieczny cholesterol jest wydalany z organizmu a jego stężenie we krwi spada. Naturalnymi źródłami steroli są właśnie jabłka ale także marchew, awokado, brokuły, oliwa, migdały, orzechy, ziarna słonecznika czy cieciorka.

Działanie antyoksydacyjne

Przeciwutleniacze (antyoksydanty) to związki chemiczne, które powszechnie uważane są za środek w profilaktyce nowotworów czy chorobie wieńcowej. Antyoksydanty wspierają układ odpornościowy człowieka oraz naturalne mechanizmy obronne komórek a są to naturalne substancje roślinne, które w dużym stężeniu występują w jabłkach. Uważa się również, że związki te mają wpływ na opóźnianie procesu starzenia, co jest dla nas istotne ze względów zarówno estetycznych (wygląd skóry ) jak i zdrowotnych (stan narządów wewnętrznych). Przeciwdziałają wolnym rodnikom – cząstkom chemicznym, których aktywność przyspiesza procesy starzenia.

Budowanie odporności Ilość witaminy C zawarta w jabłkach, około 8 mg / 100g jabłek, może wspierać dbanie o odporność. Większą zawartość tej witaminy mają odmiany kwaśne. Warto również pamiętać, że obierając owoce ze skórki lub poddając je obróbce termicznej tracimy większość cennych witamin dlatego najlepiej spożywać owoce na surowo, ze skórką lub przyrządzać z nich sok w wyciskarce.

Warto wiedzieć ...
  • Naturalny sok jabłkowy

    Naturalny sok jabłkowy to bogactwo fitoskładników
    Fitoskładniki zapobiegają w znacznym stopniu miażdżycy tętnic, zawałom serca, udarom mózgu

    linia jablko 2

  • Jabłka na zdrowie

    Jabłka na zdrowie

    Jabłka zawierają wiele witamin, jednak najważniejszą jest witamina C. Najwięcej jest jej pod skórką, dlatego trzeba zjadać jabłka surowe lub gotowane czy pieczone ze skórką. Dzięki temu nie utracimy jej zbyt wiele, chociaż każda obróbka termiczna powoduje utratę witaminy C

  • Kwaskowate ale zdrowe

    Kwaskowate ale zdrowe

    Smak jabłek jest kwaskowaty. Mimo tego mają one zdolność odkwaszania organizmu, gdyż zawierają wiele zasadowych soli mineralnych. Wśród minerałów zawierają potas oraz żelazo.

  • Jabłka dla urody

    Odchudzasz się? Chcesz w zdrowy sposób zrzucić parę kilogramów? Pomoże ci w tym dieta jabłkowa. 100 g owoców dostarcza jedynie 30-50 kcal, więc to dobre owoce na odchudzanie.

Jabłko Siedleckie

owoce i warzywa
soki NFC
usługi tłoczenia soku
usługi magazynowania

Certyfikat

rzetelna 20170822 36

©2018 JABŁKO SIEDLECKIE. All Rights Reserved.

Search